Preden se učenje plavanja ali katerakoli aktivnost v vodi začne, moramo otroke pripraviti na vodo. Temperatura vode ja drugačna od temperature zraka, prav tako pa je v njej večji tudi upor. Največja ovira pri učenju plavanja je strah, zaradi česar je treba otroka na vodo najprej privaditi, tako da se sprosti in zgubi strah pred njo. Voda zaradi svojih lastnosti zahteva dobro prilagoditev; pri nekaterih otrocih povzroča neugodna emocionalna stanja, pretirano vznemirjenost, anksiozno stanje, napetost, negotovost, zaskrbljenost ... To se kaže v povečanem srčnem utripu, spremenjenem dihanju, utripu, tresenju telesa, stiskanju rok ob telo, otrokovem občutku, da ga zebe. Otrok se posledično drži ograje, roba bazena, ljudi ... Tudi dihanje v vodi je oteženo in neprilagojeni otroci se bojijo, da bi voda zalila dihalne poti , zato je potrebno veliko pozornosti nameniti vadbi dihanja.
Kakorkoli že, otrok, ki se želi naučiti plavati, se mora najprej prilagoditi na vodo. To pomeni, da lahko mirno potaplja glavo v vodo, je sposoben ležati na hrbtu v vodi in imeti mora željo po tem, da se nauči plavati. Pomembno je, da tako kot vsaka aktivnost v zgodnjem obdobju, plavanje poteka kot igra. Tečaji plavanja imajo za majhne otroke še dodatno prednost, saj ugodno vplivajo na spanje. To je še zlasti dobrodošlo za tiste otroke, ki težko zaspijo in se ponoči pogosto prebujajo.
Primerno obdobje za učenje plavanja je med dopolnjenim četrtim do sedmim letom otrokove starosti. Sicer pa mora plavanje do šestega leta starosti ostati predvsem igra. Šele po tej starosti imajo otroci dovolj razvito koordinacijo, ki omogoča učenje različnih plavalnih slogov in hkrati obvladajo dihanje. Plavanje je šport, ki v obdobju rasti najbolj prispeva k skladnemu razvoju otroka. Pri plavanju sodelujejo prav vsi deli telesa. Koristno je pri preventivi pred skoliozo (stransko ukrivljenostjo hrbtenice) in za odpravljanje manjših nepravilnosti le-te, če so se napake že pojavile. Plavanje jih spodbuja k odkrivanju lastnega telesa, kar se odraža tudi kot izboljšanje psiholoških sposobnosti: inteligence, orientacije v prostoru, občutka za ritem.
Otroci, ki se že zgodaj začnejo učenja plavanja spodbujajo harmonični razvoj duha in telesa ter občutka za disciplino, ki se med športno aktivnostjo porodi v otroku. Vsakršna prisila in neutemeljena pričakovanja staršev lahko izzovejo povsem nasproten učinek.
Comments